Kasza bezglutenowa


Kasza bezglutenowa

Kasza, podobnie jak inne produkty zbożowe, ma duże znaczenie dla zdrowia i prawidłowego rozwoju człowieka. Z tego powodu ich spożywanie jest zalecane przez lekarzy. Nie każdy jednak może sobie na to pozwolić ze względu na uczulenie na znajdujący się w tych artykułach gluten. Z myślą o takich osobach powstały kasze bezglutenowe – mogą być jedzone zarówno w przypadku celiakii, alergii, jak i nietolerancji glutenu. Są one bezpieczne i jak najbardziej wartościowe, dlatego cieszą się dużym zainteresowaniem. Jeśli ktoś jest uczulony na białko roślinne, nie powinien sięgać przede wszystkim po kaszę kuskus, orkiszową oraz owsianą. W naszej ofercie dostępne są jednak inne rodzaje produktów, które spokojnie mogą być spożywane nawet w przypadku nietolerancji glutenu.

Dla kogo przeznaczone są kasze bezglutenowe?

Kasze bezglutenowe przeznaczone są głównie dla osób uczulonych na gluten i cierpiących na celiakię. Ich spożywanie jest zalecane również diabetykom, ponieważ zawarta w produktach skrobia podnosi poziom insuliny we krwi. Podobnie w przypadku nadciśnieniowców – kasze zawierają potas korzystny dla układu krążenia. Te artykuły spożywcze są kierowane również do osób skarżących się na podrażniony układ trawienny, gdyż są lekkostrawne i wspomagają pracę jelit, nie obciążając żołądka. Co ciekawe, kasze bezglutenowe okazują się korzystne też dla ludzi walczących z anemią. Produkty mają w swoim składzie duże ilości żelaza, kwasu foliowego oraz witaminy E, dzięki czemu wspomagają układ krwionośny. Ponadto kasze bez glutenu powinny znaleźć się w diecie osób odchudzających się oraz osób, które mają wysoki cholesterol.

Rodzaje kasz bez glutenu

Problemy z przyswajaniem glutenu nie oznaczają, że z diety należy całkowicie wykluczyć kasze. Można je spożywać, ale należy wybierać takie, które w swoim składzie nie mają białka roślinnego. Podczas zakupów trzeba decydować się na produkty z symbolem Przekreślonego Kłosa, ponieważ właśnie to oznaczenie jest dowodem na to, iż do produkcji danego artykułu nie został użyty gluten. Wśród kasz bezglutenowych znajdują się:

  • kasze gryczane – powstają z nasion gryki, która jest bogata w białko, zapewniające prawidłowe funkcjonowanie organizmowi, a także wzmacniające odporność i regulujące poziom insuliny we krwi. Warto wybierać kasze gryczane niepalone bez zawartości glutenu, ponieważ w ich składzie można znaleźć wiele różnych witamin, żelazo, potas, wapń, magnez oraz kwas foliowy,
  • kasze jaglane – wyróżniają się dużą zawartością witaminy E, B, a także skrobi i krzemu. Oprócz tego zawierają w swoim składzie liczne składniki mineralne, np. żelazo, miedź czy magnez. Są bogate również w antyoksydanty. Kasze jaglane okazują się lekkostrawne, ułatwiają przemianę materii i pomagają w odkwaszaniu organizmu,
  • kasze kukurydziane – pozyskiwane są z ziaren kukurydzy, dzięki czemu stymulują poziom insuliny we krwi. Z tego powodu polecane są przede wszystkim cukrzykom. Poprawiają pracę układu trawiennego i chronią żołądek. Mają również właściwości wpływające pozytywnie na wzrok. Co ciekawe, są jak najbardziej bezpieczne i odpowiednie dla małych dzieci,
  • kasze ryżowe – są przeznaczone głównie dla osób cierpiących na problemy żołądkowe i kłopoty z układem pokarmowym. W ich składzie znajdują się duże ilości witamin z grupy B, fosfor, a także magnez. Są lekkostrawne i wpływają pozytywnie na trawienie. Bardzo często są wykorzystywane jako zamiennik mięsa, ponieważ dostarczają organizmowi białko z aminokwasami egzogennymi,
  • amarantus – te kasze są najczęściej wybierane przez wegetarian, ponieważ są w stanie dostarczyć organizmowi pełne białko. Ponadto mają w składzie witaminy z grupy B oraz wapń, fosfor, a także żelazo. Okazują się korzystne dla pracy układu krwionośnego i sercowo-naczyniowego. Przyczyniają się do obniżenia ciśnienia, ich spożywanie jest zalecane również osobom z cukrzycą.
Produkty dodane do schowka
Produkty dodane do porównania
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności.